Raya Time!!!

| |
pepagi raya slps sesi bermaafan

T
ahun ni pes time aku raya sbg sorang isteri kpd sorang suami..dan jgk sbg sorang ibu..walopon anakku aku simpan dlu..kalu dlu blh la jln2 raye ngan mak ayah..skrg suami la diutamakan..

ayah eksen ngan air dia..^_^

awal2 pg kami ke kubur dlu..ziarah pusara arwah tok,abg dan Muhammad..mereka duk berhampiran..lps solat sunat aidil fitri n mkn2,terus gerak gi umah MIL..umah yg da lama daku xkunjungi..sebulan lebih..yelh berpantang kat umah mak..org raya,aku pun habis pantang..segan blk rasanya..

sampai sana org da penuh..anak cucu suma ade..xde yg terkecuali..kebetulan masa aku sampai,sesi bermaafan sedang berlangsung..ceewahh..^_^..dan yg pastinya aku jd tumpuan ramai..suma duk pakat tnya kabar aku..aku terus meluru cari MIL aku..salam siap peluk2 lg..MIL aku nangis psl da lame xtgk aku..aku mmg xleh tgk org nangis..ngan aku2 skali menitis air mata..


da abih sesi bermaafan,sesi bergambar lak..aduss penuh satu ruang umah tuh..punye la beso kuarga MIL aku..sukenya ati org tua tuh..yelh suma ade..pastu sesi bergambar ngan family memasing lak..kami berdua jelh..yelh xde bb nak dukung2..

ni family aku..kecik je..mak xde,psl mak pemalu..auww..sungguh xsporting bonda daku..
dari kiri : ayah,yoe,anum,aku,abg,ateh n adik huda

pas tu pakat2 gi mkn..kendian gi umah mak sedara abg lak..kat mana2 aku ttp jd tumpuan..pastu layanan aku teramat istimewa..org kena sediakan khas minuman panas utk aku..aku mmg dilarang keras minum ais..huhu..sabo2..kena tggu 100 ari dlu..

tahun ni pes time beraya pakai baju yg da siap digantung di kedai2..yelh kita hanya merancang..
raya kali nih aku mmg btul2 beraya..raya pertama umah kedua org tua kami..pastu ke umah mak sedara abg n sepupu2 nya..then pas zohor ke umah sedara belah aku lak..mlm umah kak ipar ngan kazen aku lak..

raya ke 2..

raya ke 2 gi umah tok & to'ki..mlm tu xleh raya lg pasal MIL aku lak serang umah aku..raya ke 3 ke kemasik..raya ke 4 blk tranung..sudahnya raya ke 5 suma xgi keje..suma xgi sekolah..capek bangat..huhuhu


tp raya tahun ni mmg meriah..raya pertama tuh blum sempat mak aku kuar beraya,suma kazen2 mak dtg menyerang..penuh 1 umah..yelh suma pakat2 beraya kat dungun tahun nih..walopon seronok beraya,kami xlupe pd yg dah tiada..raya da abih kena la sambung pose blk..jd pd korang suma,aku ucapkan selamat berpose enam lak..pd yg da pose,esok blh raya..kat ganu ni raya bg yg pose sunat enam syawal lbh meriah berbanding yg 1 syawal..esok suma pakat2 gi bersih kubur..gitu la tradisi masyarakat ganu nih..

SeLaMat hArI RayA AidiLfiTrI..mAaF zaHir & bAtiN
Dari kami Rahim Mamat & Nur Fadzila Mohd Ramli

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

meriah juga ummi sambut raye..

kem salam kat ayah deh..

:)

aNgah berkata...

tu la xsangka pulak..bese2 uat baju bnyk xberaya mana..tahun ni 2 pasang je tp raya sakan..mayB sbb pes time raya berdua kot..bnyk umah kena pegi..

ehem..ehem..insyaAllah..masa kite duk sms cintan cintun psl surau tmn permint tuh,xabih2 bapak ko tnya umi ni ha..cemburu gamaknya..tu menantu pak oii..^_^

Tanpa Nama berkata...

uih..
byk tu..
ambe sepasang je tahun ni..
tu pon beli last day pose..
sebab xdop feel nok raye..haha

oloh ayoh pon..
nga nantu diri pon nok jeles..
haha..

aNgah berkata...

tau sbb ape xdok feel nok raye..ni msti kes psl xleh duit raya doh tahun nih..haha..duit ade lbh lg..jemput la mai raya dumoh..tp nk V ge samah2 jerk..^_^

Tanpa Nama berkata...

duit raya stil menten la ummi..haha
dekut sgt nk v samah je..huhu

p/s: ummi x kabo ada adik..
x jd ah jd nantu, jd adik ipor bleh?hahaha

aNgah berkata...

tu la bdk2 zaman lening..bkn nok bersyukur ngan ape yg kite beri..^_^

kalu gitu gop koho mude lg la..suke..suke..psl bkn lg ummi,tp AKAK..hok ane se kenang?ni msti hok tudung pepel..^_^..kecik pd fizikal,tdk pd usia..muahahaha..

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]