Cubaan Ke 2 - Dadih

| |
Ingat tak entri lepas dadih vs puding..kan masa tu xmenjadi kan..sedikit korah(keras)..baru smlm dpt tau adik aku yg bongsu tuh suke sgt makan jelly keras cmtu..owh adik sgt pandai menghargai..budak2 nih sure xbazirkannyer..^_^..

so smlm try lagik..hajat adik laki ku itu xkesampaian lg..ok nih serbuk dadih yg aku guna..

cara nk uat dadih nih

~ 3000 ml air (sukatan 2 botol besar air mineral~1500 ml)
~ gula dlm 1 sudu besar
~ 1 tin susu cair

didihkan bahan2 atas nih dlu..bila da mendidih..tutup api..kendian baru masukkan serbuk dadih

~ 1 paket serbuk dadih (kacau 5 minit)
~ gula buah2an yg tlh disediakan

yg tu masukkan satu2..susah2 sgt korang tgk jerk cara dia kat blkg tuh..^_^..masa tempoh mengacau tuh,dia la sibuk nk uatkan..amik la yoe..aku lg suke..hehehe..siap tlg taruk dlm stiap bekas lg..sgt gigih ok nk mkn punye psl..


inilah hasilnya..nih sebahagian jerk..ade la dlm 10 bekas jgk rasanya..dannnnnnn...kali nih menjadik..sgt ok..yummy..yummy..

dlm kul 10 gegas2 nk blk dah..adik haku tuh siap pesan lg..esok mai lg ye..aku tnya la nape..dia jwb mai tlg masak lg..auww xkuasa nyah...hikhikhik..mentang2 la tghari tuh aku masak (kan cuti depabali...so mak aku xkan sentuhnyer bab masakan,tmbh2 lak adik bongsu demam)..mlm lak aku uat nasi goreng sotong lg..tuh yg suruh aku dtg lg..ape la bkn sbb rindu kat aku..tp suruh aku jd bibik dia lak...sowiiiiiiiiii...^_^

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dadih perisa coklat best!

ari tu g borong seme dadih coklat kat kanten tmpt keje!

hahaha

aNgah berkata...

yup..daku pun minat coklat..

ni agaknya mak yg belikan..

yoe's lak nk kan perisa keladi..:)

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]