Kembali Ke Zaman Jopun

| |
hikhikhik..tajuk bukan main kan..sebenarnya ari ahad ari tu,aku berbuka pose dlm gelap..owh hitam segala pandanganku..^_^..ptg tuh balik je keje,gegas2 masakkan sup tuk berbuka..dlm kul 6 da siap masak segala..xde ape nk uat,gi nengok bawang putih bawang merah tuh..acik sungguh boring petang tuh..dpt golek2 skejap da bez sesangat..konon2 letih terlampau..huhu..tgh2 syok layan si pari2 ngan megiknyer..tit..suma padam..kipas xberpusing..tb tertutup sendiri..owh apakah??terus mata tgk bil letrik..spontan beb..uish lmbt lagi tarikh akhir bayar bil..tetiba SIL aku jerit..."La xde letrik ke?"..."ho"..sepatah je jwbnya..

duk dlm xde mende gak nak uat..so lepak2 ngan abg kat luar..rupanya suma area c2 xde letrik...smbg2 jap ngan abg..dlm 6.45 kena gi sediakan makanan..golap2 wa takut..lgpun maghrib pun awal..

aku : abg gi la beli lilin
abg : xpe jap lg ade la

xlama kendian

abg : abg gi beli lilin dlu
aku : ok

tggu punya tggu,aku da siap makan kurma waktu berbuka,xblk2 jgk..dlm kul 7 lbh baru sampai..dlm tempoh tuh gigih la ngan SIL duk cari minyak tanah..kalu umah mak aku,mmg ayah da sedia siap2..lengkap lilin suma

SIL : la amik lampu gi makan dlu
aku : xpelh,xkisah sgt mkn tu,td mkn da kurma..nyamuk je xtahan tuh

hahaha alasan..sbnrnya aku takut woo sensorang mkn kat dapur..lilin da ade baru gi mkn..siap bertambah2 lagi...laju tul makan seiring ngan peluh yg semakin menitis laju..panas woo..da la golap..sejam lbh baru de letrik blk..6.15 ~ 7.30..sabo jelh..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

x raye lg ke?

aNgah berkata...

xlama dah..lg 3,4 ari raya lew..

jemput la ye dtg beraya bulan zulkaedah nih...^_^

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]