Puding Nenas Mabeles

| |
kek coklat ari tu walopon nmpk itam xsecantik kak liza punye,tp ttp abih..abg pun sgt suke kek tuh..sampaikan lps mkn pun kalu tgk kek.."nmpk sdp lak,potong skit"..hehe..bkn skali jelh dia mkn..dan aku puas ati psl smua makan..dan puji2 sgt sedap..siap angkat dkt kazen aku yg dtg pagi smlm..dan dia antara yg memuji jgk..hehehe..xmo vangga..tp puas ati..dan adik jantan haku xabih2 nyakat aku..kesnya sbb puding aku sedikit keras dari yg mak uat..tp xla keras sgt..ia jerk yg hover..

pengkritik : ngoh (angah)..tu la lain kali jgn ikut resepi intenet(puding)..tgk kek coklat molek tu kan
aku : ape nyer..puding resepi mak..kek coklat intenet..hahaha
pengkritik : la ye ke..hehehe

ala dia mmg suke kritik masakan haku..saje konon nk ckp aku xpandai masak..dulik hape aku..janji abg aku ckp.."ok la nih..nnti kenduri minggu dpn uat puding sbg pencuci mulut"..see..siap suruh uat tuk para jemputan lg...oh ye..lg 2 minggu,kami nk uat tahlil skit kat umah

ok nih puding nyer :-

ok bahan2 tuk puding nih
  • 1 paket agar2
  • 7 gelas air
  • 1 1/2 cawan gula
  • 1 tin susu cair
  • 1 tin nenas
  • 2 sudu tepung kastard (bancuh dlm sedikit air)
  • 2 biji telur (kepuk sampai rata..telur btul2 hancur)
cara masakan
  1. panaskan air beserta agar2
  2. bila agar2 da hancur,masukkan gula
  3. tggu mendidih..kendian masukkan susu,air nenas,tpg kastard n telur
  4. kacau skit..bila da mendidih ketepikan
  5. sediakan belas yg siap ditabur isi2 nenas td
  6. bila da sedikit suam..masukkan adunan td dlm bekas yg tlh tersedia
  7. sejukkan dlm peti ais
ni yg baru masak dan blum dimasukkan lam peti ais

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hwahaha

ambe pon pengkritik tegar masakan akak² ambe..

padahal dah sedap..

saje je kritik!

sampai majuk² xmboh masok ke ambe..

hehe

aNgah berkata...

huhu kejam..kejam..^_^
mmg patut dia xmasak pun..hahaha

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]