Percubaan Kali Pertama

| |
b4 turun gi keje td,da set lam pale otak nk balik lunch umah mak lak ari nih..tetiba my MIL panggil..

MIL : La,blk awl skit..goreng kangkung

aku : ptg ke tghari?

MIL : tghari la..ke nk blk umah mak..

aku : xpe r blk cni r..goreng ngan belacan ke cik?

MIL : ho..

aku : (garu kepala)..xreti..jwpn plg mendebarkan

MIL : cik pun xreti..xpelh goreng cam bese jelh..cam goreng sayur2 bese tuh

aku : (fuh lega)..ok2


pastu gerak gi kerja..sampai opiz pk2 blk cam sian lak kalu xtunaikan ape yg dia nak..tmbh2 lak MIL aku akhir2 nih kurang selera mkn nasi..da alang2 dia teringin,maka aku harusla berusaha jgk kan..ala zaman skrg sng..xtau masak..godek2 je tenet..suma ade..
dgn bantuan cik google,aku tgk la ape bahan2 yg patut ade..ala simple sgt..so eden torai la..^_^..kletung..kletang..pom..pom..kebabom..siap la..


gini la lebih kurang jadinya..tp nih pic pinjam nih..yg aku nyer aku xsnap pun..masa pun singkat..





bahan2 nyew :-


kangkung

cili (mesin)

bawang merah (mesin)

bawang putih (mesin)
belacan

udang kering

gula (skit jerk..biar ade masin2 manis)

minyak (tuk menumis)


smua bahan2 tuh aku main baling2 jerk..Alhamdulillah menjadi jgk..tp skit sgt..nama pun nk try kan..kan uat bnyk tkut xmenjadi..tambah2 lak kangkung bila da kecut makin la skit..blh semangkuk sos sajork..dan tibalah masa tuk juri rasa..dup..dap..dup..dap..hurm..ok sedap lak La..ok2 nnti tambah lg..laju je aku jwb..^_^

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]