Kenduri Tahlil

| |
Ari tu kan aku de gtau yg umah aku akan adakan kenduri tahlil kan..so kami pun pilih 7/11..lepas solat jumaat..memandangkan ari khamis tu org masih bersekolah,so sedara mara masih lum tiba..pg tuh b4 gi keje aku singgah umah mak dlu..cadangnya nk bekpes situ..da siap mkn,ikan yg ditempah pun sampai..ikan lak xbrp nk segar,so kena siapkan cpt..mula tu aku ingt nk amik half day je ari tu..alih2 tgk kesian sgt kat mak,trus aku mntk cuti..so uat la keje berdua..abih 1 badan berbau ikan..da siap suma tuh baru la acik ngan anak2 sampai..yg lain2 suma sampai mlm..suma pakat2 landing umah mak..bez woo duk ramai2 kan..

mlm tuh aku ngan achiq(my kazen)siapkan puding dan agar2 tuk cuci mulut tghari esok..stat pun da lewat..uat lak bnyk,kul 12 lebih baru siap..mak aku lg power,xpernah2 berjaga mlm,mlm tuh adik bradik punye psl,tido kul 2 lbh..sib baik esok mak xsakit kepala..bmbg gak aku..esok pepagi lg dlm kul 7 sibuk duk siang daging lak..dlm kul 9/10 cmtu da mula masak..antara menu2 ari tu..nasi putih,sayur pedas batang keladi,gulai daging,masak asam ikan tongkol,acar timun masak,sambal belacan,agar2 dan puding..

majlis dimulakan ngan solat hajat doakan tuk adik aku yg akan ke IJN ujung bulan nih..kendian tahlil..ramai jgk..ptg lak pas asar majlis bacaan yassin lak..ni pompuan saje je la..lauk mmg cukup2..gulai daging mmg xbersisa..pic xdang nk snap,suma sibuk..

mlm tuh ade lg majlis lain..hehehe..kebetulan tarikh tuh (7/11~seben eleben) befday adik aku..



adik nih acik aku yg amik..dia yg bela sejak dari kecik..tp dia ttp tau mak pak dia serta adik badik dia..acik aku gtau suma kat dia..



ni la adik aku..skrg umo dia da 18 tawun 3 ari..^_^...lg tggi dari aku..menu tuk mlm tuh lak kek ngan kopok dan air teh sajork..hehe



ni sebahagian dari adik2 n kazen aku..yg lain malu2 miaw nk bergambar..^_^

dlm kul 10 suma berangkat nk blk..tggl je lg 2,3 org acik2 aku yg akan blk esok..dlm duk kelam kabut angkut barang masuk keta,sempat lg kazen aku nih nk bergambo..dia nih gedik skit..sowi achiq..ni la kazen aku yg gila2..dia mmg rapat ngan aku..kalu ketawa payah nk brenti..hahaha..achiq2..pok long aku (bapak dia) ckp kami kembar..ntah..aku selidik2 xde lak nmpk same..aku lg cute..hahaha..sib baik ko xde blog achiq


malu adik aku ngan dia nih..nak main suap2..adik aku nih kami panggil abg..acik aku iaitu mama abg siap sakat lg,kalu awek abg tgk cena nih..hahaha..abih misai adik aku dia belasah..mcm2 hal dia nih sorang..^_^

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]