Semakin Hampir

| |
majlis anak sedara aku semakin hampir..huhu..anak sedara nih lg tua dr aku..dia pun teragak2 nk panggil aku che su..su je yg lekatnyer..hehe..ntah lew cena kan..aku masih lg di kira baru..segan lak nak same2 ngan sedara mara abg nih..adik bradik dia no hal la..da bese sgt..walopon masih ade lg malu2 miaw..hikhikhik..tugas aku kali nih kena sediakan meja pengantin makan beradap..huh..blh tahan la..ntah cena la eik..tema dia kaler gold..yg lain2 xdelh sibuk sgt kan..psl sumanya bertempah..cuma ari nikah jerk..jdnya minggu nih konpem xblk umah mak..xkan org sibuk2 umah MIL,aku lak sng lenang tido umah mak kan..abih kisah tuh..yg pastinya aku sgt2 takut nk menghadapi ari tuh okayy..*_* ..cam aku lak nk kawen..^_^

2,3 ari nih abg xkeje..dia kena standby kat umah jerk..so rasa cam bez lak..kalu time dia keje,aku sambut dia blk..tp kali dia,aku sampai dia da muncul dpn pintu..ilang rasa letih gi keje..skrg dia lak jd suri kat umah..ahakzz..da xkeje nih,tiap2 ptg kuar..smlm aku jd mem besar..hikhikhik..dia anta aku n jemput aku..pastu same2 kuar beli sampul hadiah anak buah dia..sblm ni da beli..ntah ape yg suweynya,bungkusan xlawa..dia cam frust sgt2..aku lak rasa bersalah..dah tu sbg menebus kesalahan aku,aku gantikan yg baru..hehe..pastu smlm gi umah mak,bg mak bungkus..^_^..smlm masa tgk ezora sambil golek2 mata nih ngantuk teramat..da la dkt maghrib..pastu abg kaco,men cucuk2 idung aku yg cute nih..terkejut beruk la aku..masa nk bangun tuh ntah cena la tersalah bangun,sakit sgt kat perut nih..abg da risau..tu la suke2 lg..kan da sakit..

pas maghrib gi umah mak..suh mak bungkuskan hadiah..masa duk umah mak tuh,turun gi la dapur minum nescafe yg ade dlm peti tuh..mmg sblm2 ni xleh minum sgt nescafe nih..yg nescafe 'o' xpe..mlm smlm lak minum skit2 xsedar da terbnyk minum..pastu ilek2 dpn mak..masa tuh da rasa sakit kat perut nih..kat ulu ati nih..mula2 senak sgt..pastu cam se'eh(sesak dada nih)..pastu xgtau mak,terus masuk bilik jap..lama skit abg masuk tnya awk nih nape lak..ckp la sakit perut..mak kate jgn biar cmtu,baik suruh mana2 bidan rasakan,psl takut bb naik atas..kalu ke doc payah gak..dlu2 tok yg slalu rasa2 peyut cucu,menantu,anak dia..tp tok da xde..abg pun ckp suruh MIL la rasakan..aduss malu seh..^_^

da lama golek2,bangun gi solat isyak..masa tuh da lega skit..aku nih cmni la..kalu sakit blh tahan,xkan gtau mak nyer..abg slalu sgt marah2..yelh dia riso..mak pun de ckp smlm,bese kalu sesak kat dada tuh(se'eh)maknanya bb naik atas..tp mak kate lak lg..tp kan masih baru..ntah lew..nk sapu minyak pun aku xbrani..psl de bb nih..tp siyes la aku ckp..skrg kalu mkn skit pun da xlarat nk bangun..nk golek2 je rasanya..dlm masa same takut gak berat naik..cam ptg smlm,makan nuget je masa mkn ptg,pastu minum teh gitu..pas mkn jerk,penuh peyut nih cam mkn nasi..

tp sblm peknen da pernah sakit2 dlm perut..angin bnyk..sbb tu berangin smcm jerk..hikhikhik..bila peknen makin berangin..tu psl jd cmtu..mak ckp tu sakit sudu ati..org ganu ckp 'medu'..kalu lelaki uluran..bese la bila peknen mcm2 penyakit ade..yg xberangin pun blh berangin..aduss bukan sng nk dpt anak nih..betapa besarnya pengorbanan sorang ibu nih..tu blm saat melahirkan lg..lg 4 bulan to go..pejam celik pejam celik kejap jerk..hepi ade..takut pun ade..abg lak xsabar2 nk tgk anak dia..pantang tgk iklan johnson bb dlm tb,msti dia senyum2..aku ofcoz la hepi psl dpt berikan dia zuriat..idaman setiap yg da berumahtangga..aku arap bb ni sihat sehingga saat melahirkan..membesar..n jd anak yg soleh/solehah tuk aku n abg..jantina xtau lg,xleh kesan lg..hehe..syg umi,duk diam2 dlm tuh,jgn nakal2 tau..pastu kasi pluang umi pose penuh tahun nih..^_^..pastu tendang2 manje aje ye..sgt suke bile terasa pergerakan dia..

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]