tQ..tiMa kaSiH..aRigaTo

| |
berjuta2 tima kasih aku ucapkan uat kerajaan BN atas kenaikan harga minyak dari RM1.92 seliter kepada RM2.70 seliter..ni lah hadiah yg teramat bernilai dari pak lah uat kami..rasa nak peluk2 je mummy jean(peluk pak lah batal air semayang..)..tgk la lepas ni kos sara hidup akan semakin tinggi..tak lama lagi rakyat semakin merempat..merempat di bumi sendiri..org atasan gak senang..depa mana nk pk psl ni..suma free..naik keta free..minyak free..sebab tu kebanyakan dari mereka xterasa ngan kenaikan nih..kita rakyat marhaen ni yg semakin melarat..bila dah minyak naik..ofcoz la barang2 akan naik..pagi td sempat la tgk MHI jap..seperti bese la dak2 hingusan kat tb3 tu ckp walopon naik tp masih rendah berbanding negara lain..kendian de sorang mamak col..cakapla,time ni la kena guna perkhidmatan awam..tp kalu blh pihak2 tertentu jgn naikkan lak tambang dia..kalu tak xguna jgk cmtu..abih perkhidmatan awam guna ape?air?ke minyak urut?jgn mimpilah..kita skrg kena ready tuk kenaikan harga barang lak dlm masa terdekat nih..
semalam dari ptg lagi,org ramai berpusu2 ke stesen minyak kat sini..sampaikan aku rasa ade yg terlepas waktu solat..manakan tidak..baik punye jem..sampai ade polis kena berkawal..kdg2 aku terpk jgk,ape pekdahnye duk tunggu gitu..kalu aku kat tmpt mereka2 tuh suma,baik aku blah je..kalu isi semalam pun bkn blh tahan 2,3 tahun..2,3 ari jerk..diulangi 2,3 ari jerk..dan kita merasai jgk kenaikan tuh..ape guna duk buang masa gitu..lain la kalu minyak dah hampir kering..
semalam aku gi meeting HPA..aku kuar kira2 cam 8 malam..balik kul 11.30..keadaan masih masa..ade satu stesen tuh dah tutup..psl mmg tutup kul 11..yg ade dak2 moto je yg isi minyak kat situ...dan antara yg terasa keperitan ni ialah asben aku..dia guna 125z tuk ulang alik ke tempat keje dari dungun ke kerteh..skrg RM10 baru penuh..tu pun cuma tahan 1 1/2 ari je..mana nk makan lagi...sedih aku ngan KERAjaan skrg..
dan uat pengundi2 BN tegar,tahniah..ni la yg korang mahukan..dah dpt pun..karang ade la sok sek sok sek duk ckp ala lain kali xmo pangkah dah..asyik naik je..xpun bising2 kat blkg psl idup makin susah..tp bila disogok benda dpn mata time nk ngundi,kelabu balik mata tuh..berpinau2 dek kilauan duit..huh..aku mmg cukup geram sgt...rasanya makin aku teruskan,makin banyak dosa kering aku dpt..pape pun aku ucapkan jutaan terima kasih kat pak lah n konco2nya..sayangggg abang lah ngan kak jean...uwekkkkkk...*_*
lagi info di sini

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]