Kebosanan Melanda

| |
Rabu lepas langsung xde keje tuk dibuat..ditambah lak pc kat opiz terkena virus..lg la bertambah boring..tp keboringan itu akhirnya terubat dgn kehadiran sorang hamba Allah nih..masuk opiz aku berpakaian lengkap ala2 pagi raya..berkain pelikat,berbaju melayu dan berkopiah..orgnya agk bersahaja..aku selaku penyambut tetamu kat situ tnya la dia..

aku : ye nak jupe sape
dia : bos ade?
aku : ade..jap

bos aku pun kuar la

bos : ade ape
dia : nak mntk bantuan skit..nk uat minum air

hahahaha..korang mesti pelik kan nape aku msti gelak dlm kes gini..sbnrnya aku da terbiasa sgt ngan situasi cmni..aku da agak da..mmg aku da jangka dari awal..asal nk mntk bantuan kat sini mesti pakai sopan2 jak..yg xberkopiah pun sblm masuk sarungkan kopiah dlu..hipokrit...apa salahnya jd diri sendiri..aku mmg nyampah sgt ngan org mcm ni..sbb tu kdg2 aku mls nak layan..sihat tubuh badan tp mls nk cari rezki..suke sgt meminta2..dorang xmalu ke masuk mntk duit poket ngan org..tmbh2 tuk uat minum..xbg kan mmg sure dia akan jatuhkan maruah opiz kami..taktik..taktik..org2 berkenaan tau la kan aku keje ape..hikhikhik..^_^

dlu pernah skali..dtg 2 org pak cik dgn bertuala atas bahu ala2 nelayan tegar..hikhikhik..dia mntk bantuan psl bot dia tersadai rosak..xleh uat keje..cek punye cek rupanya geng2 mat pit..takut lak bila aku ingt blk..

yg ni lg lawak..ade sorang acik nih dtg opiz aku..berbasikal ngan asben dia..dia tersilap alamat kan..dia sepatutnya ke MAIDAM..cam pusat zakat la..pas aku tunjuk arah suma kat dia,dia pun ckp la kat aku..

acik : mek brani duk sorang..bahaya tuh
aku : xpe da biasa..insyaAllah xde pape
acik : eh bahaya tuh..lening(skrg ni)mcm2 berlaku..(siap mimik muka menyeramkan)
aku : (hanya mampu senyum)

aku yg elok2 brani masa tuh,tetiba rasa seram..aduss

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]