MajLis yaNg mEriAh

| |
sabtu baru2 nih kazen abg kawen..daku xgi tlg pun..hikhikhik..da MIL pun gi mkn jerk..xkan aku nk gi tlg sana lak..lgpun xbese sgt..mlm khamis majlis akad nikah umah kazen abg..belah lelaki..kebetulan mlm tuh ujan lebat teramat..so aku xpegi la..aku mls sgt redah2 ujan nih..esoknya majlis bertandang ke umah pompuan..pun aku xpegi..mls r ke kemaman tuh..baik tggu majlis sambut menantu jerk..

sabtu tuh majlis sambut menantu..abg beria2 sgt nk kenal kazen baru dia nih..ajak jgk aku tggu..mlm sblm tuh tido umah mak lps balik tahlil arwah tok..so pagi esok tuh abg gi umah MIL jap tnya psl nk gi kenduri..MIL ckp nk gi pg tuh jgk..abg xmo gi lg..nk tggu ptg,masa pengantin sampai..pas zohor kami pegi..singgah umah MIL jap..kot2 la kak ipar ade..leh join skali..tp dia xsampai lg..tggu anak2 blk skOoL..so kami jln dlu..masa tuh da dkt kul 3..mkn2 sambil sembang ngan kazen dia yg lain,dgr ceta pengantin sampai jam 3.30 cmtu..aku ni sbnrnya mls nk tggu..xsuke bersesak2 cmtu..

pas mkn naik jap jupe kuarga kazen abg..duk sembang jap..cadangnya nk turun la lak..tggu bwh jerk..aku nk turun,abg suruh tggu dlu..tggu nyer tggu skali dorang da sampai..sudahnya terperangkap la aku kat situ..riuh rendah ngan paluan kompang..bingit tinga aku dgr dia duk nyanyi2 sambil ketuk2 kompang..aduss..xtahan da nih..nk kuar cmtu kan xleh lak..so tggu lew kejap..sampai sesi nk bergambar dlm bilik,ngan slumber badaknya aku melangkah kuar..xtahan weh..masa tu dak2 kompang da diam..

kuar cari abg ajak dia blk la..capek da nih..xsuke aku bising2 cmtu..mudah pening kepala nih..dua2 pengantin sama besar..hehe..ni lew ayat MIL aku..^_^..pompuan dari kemaman jerk tp style key ell u..suma free hair..huhu..yg pengantin pompuan pun same..siap adew kuarga yg rambut kaler merah ala2 jambul ayam lg..huhu..xbaik mengata..tp siyes aku xsuke lew gitu..mntk2 jauh dari kuarga dan keturunan aku..amin..majlis da hokeyy,meriah..tp tang tu la aku xbrp nk suke..pakaian kuarga lelaki suma kaler merah..skali tgk cam puteri umno..hikhikhik..tp hantaran temanya ijau putih..gitu lew serba sedikit kisah majlis tuh..aku xsnap pic pun psl xbese sgt..sekadar mkn n mkn n mkn jerk...^_^

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]