Al-Fatihah

| |
~~~13 ogos 2008~~~

akak sebelah umah kembali ke rahmatullah setelah terlantar sakit tuk seketika cuma..yg aku tau puncanya demam panas hingga koma dan dlm masa yg sama melahirkan anaknya..kembar but sorang tlh slmt disemadikan..akak nih muda lg..umo baru 26 tahun..dia tinggalkan 3 org anak..yg sulong 3 tahun..seken 1 tahun..n last yg baru lahir tuh..rasanya dlm 1 bulan lbh da kot..

ape yg aku dgr,walopon dia koma ketika anaknya dilahirkan,dia ttp bersalin normal..bukan operate..subhanallah..maha suci Allah..sesuatu keajaiban..bygkan ibu yg koma dpt melahirkan anak secara normal..itula dia kekuasaan Allah ke atas makhluknya..menurut ape yg aku dpt tau,Allahyarhamah meninggal jam 3 lbh ptg smlm..dan slmt dikebumikan mlm smlm jgk..jenazah di bawa blk ke umah mak dia..di kg pulau serai..dungun nih jgk..masa aku smpai smlm,arwah sedang dimandikan..so kami tggu sampai selesai..

lps dia koma masa beranak ari tu,dia da kembali sedar..dan dijaga oleh mak dia kat umah stlh terlantar selama beberapa ari kat spital...lg menurut ceta yg aku dgr..walopon da sedar kat umah,tp dia ttp xbercakap..org panggil dia bukak mata..lps pd tuh de perkembangan positif..dia da mula berckp..dan mula xsedarkan diri blk sehari sblm meninggal..masa jenazah dikapankan,anaknya yg sulong duk panggil..mak..mak..mak..seolah2 kejutkan mak dia..sebak rasa ati nih..agknya dia pelik tgk mak dia dibungkus..saat jenazah nk di sembahyangkan,kami turun dan beransur pulang..masih terbayang2 wajah akak tuh dpn mata aku..lembut je orgnya..sgt manis..

saatnya da tiba..kita lak yg masih menunggu dan menuggu..dari tanah kita dijadikan..kpd tanah jua kite akan disemadikan..al-fatihah uat kak faridah..amin..

Tiada ulasan:

[ .:safashasyahu:. © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]